Кіберполіція разом із Національним банком України продовжують надавати актуальні поради з протидії платіжному шахрайству у рамках Всеукраїнської інформаційної кампанії Шахрай Гудбай.
У світі понад половина карткових шахрайств відносяться до соціальної інженерії: люди самі переказують гроші шахраям або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн у період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.
«Телефонне платіжне шахрайство є одним з найпоширеніших видів шахрайства, яке може стати причиною втрати грошей та конфіденційних даних. Шахраї можуть телефонувати від імені працівників банків, мобільних операторів державних установ, щоб ошукати громадян. Телефонне шахрайство може приймати різні форми: від простих спроб виманити платіжні дані до складніших методів отримання конфіденційної інформації», — зазначили ініціатори проєкту.
Приклад такого шахрайства: шахрай телефонує і представляється працівником служби безпеки банку, просить установити програму віддаленого доступу для посилення заходів безпеки. Якщо громадянин виконує вказівки, шахрай отримує віддалено доступ до його онлайн-банкінгу та від імені громадянина перераховує кошти на інший рахунок.
Також наводять найпоширеніші помилки, яких не слід допускати, при оперуванні з особистими даними:
• Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що Ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці;
• Якщо ви випадково повідомили шахраю реквізити картки, банківський код із смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу;
• Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, який зазначено на звороті картки.
Якщо ви стали жертвою шахраїв, напишіть заяву до Кіберполіції за цим посиланням або повідомте про ваш випадок за номером телефону – 0 800 505 170.